Tuesday, November 9, 2010

Kirsikampaania pakub õhku ja kirsikive lihtsameelsetele

Cherry.ee ja teised analoogsed nn kirsikampaaniad peaks teoorias olema tööriistaks neile õhumüüjatele, kelle hinnast vähemasti 80 on puhastulu ja kes siis oma klientuuri reguleerimiseks kuu lõikes võtavad ette nn sooduskampaaniaid. Ja vaadates selle veebisaidi pakkumisi, tundub, et asjad ka üldjoontes nii on. Ometigi on kurku jäänud paar kirsikivi, sest senistest kogemustest rääkides pole ma seal kohanud midagi kvaliteetset ja samal ajal hea hinnaga. Kuid pole ka ausaltöelda kaugeltki kõigega kokku puutunud, seega võivad mu üldistused olla veidi vildakad. Ent see ei muuda hetke üldmuljet. Ega muuda ka juurdunud teadmist, et tasuta lõunaid pole siiski olemas.

Kahest iseloomustavast kogemusest räägiks lähemalt. Cherry.ee pakkus naiste juukselõikust hinnaga 100 krooni, mille letihinnaks oli märgitud 200 krooni. Mu armuke läks ka õnge! Noh, lõikusel polnud ehk väga vigagi, kuid aus olnuks lisada, et alles hiljuti oli sellise lõikuse letihinnaks siiski vaid 0 krooni. Kuidas nii?! Väga lihtsalt: tegu oli juuksuripraktikantidega, kes püüdliku juhendaja näpunäitamisel ilmselt oma esimesi kääripraktikaid läbisid! Jah, ja aega kulus tavapärasest ikka tublisti kauem.
Asja võib vaadata nagu keegi tahab, kas hea turundustriki või lihtlabase poolpettusena.

Järgmine kogemus. Teine mu armuke valis juba pikemat aega puhkuseks mingit Eesti SPAd. Sõelale jäi Viimsi SPA, kus koos protseduuride ja toidukordadega oli päeva hinnaks 1000 krooni. Ühtäkki ilmus Cherry.ee-sse sama SPA kampaania. Ühe öö hinnaks minimaalsete protseduuride ja napima toiduga oli märgitud 1390, soodushinnaks aga 695 krooni. Tore. Hakkasime siis võrdlema. Pika analüüsi, mitmete meilivahetuste ja telefonikõnede tulemusel ei suutnudki ma enam aru saada, kes ja mida hämab. Sedavõrd keeruliselt oli muudetud see hinnakujundus, et mitteproffile oli kahe pakkumise võrdlemine peaaegu võimatuks tehtud. Aga selgeks saime selle, et neljapäevase paketi puhul saime pärast läbirääkimisi 900 kroonise päevahinnaga „mittekampaaniaga“ kolm korda päevas süüa ja ka mitu terviseprotseduuri, selle 695 eest ei saanud ühtki protseduuri. Tõsi, erinevus oli ka ehk see, et „kampaaniapakkumine“ lubas kahesesse tuppa ööbima, hommikusöögile ja ujulasse kaks inimest, meile varem pakutud variandis aga oli armuke kaheses toas ametlikult sisseregistreeritud üksi)))
Vabandan, kui järeldus ennatlik tundub, kuid jäi mulje, et otse SPAga suheldes ja omale paketti kokku panna lastes võidab rahas korralikult, kirsikampaaniaga aga saab soodsana tunduva kerge tünga!

Neid kogemusi vaagides meenud veel üks aastatetagune klassikaline müügipettus ühelt Eesti automüüjalt. Pole vist tarvis isagi lisada, et tegu oli v-tähega automarke müüva esindusega, sest eks samasugust „turundust“ viljelavad enamus automüüjad. Lugu ise järgmine: käisin just autosalongis põhjalikult masinate hindu uurimas. Mingit kampaaniat polnud, tavahinnad. Võtsin kaasa hinnakirjad ja jätsin ka paar hinda meelde. Vähem kui nädala pärast märkasin aga internetis sama margi kampaanireklaami stiilis: nüüd autod 70 000 krooni odavamad! Järgisin reklaami ja jõudsin internetilehele, kus kirjas vana mahatõmmatud hind ja uus soodushind. Vahe oli tõepoolest 70 000!! Kuid kahjuks oli see uus soodushind just seesama hind, millega autosid mõne päeva eest salongis vaatasin, nn vana hind oli aga lambist võetud number, millega keegi kunagi ühtegi autot müünud polnud ega ka seda teha ei kavatsenud! Seda aega peangi enda nägijaks saamise alguseks!

Nüüd aga tagasi kirsikaampaaniate juurde. Olen kuulnud tuttavatelt reklaamiinimestelt, et Cherry.ee töötab imehästi ja täidab kampaania eesmärgid, täites tühja teeninduskoha hoobilt rahvasuminaga! Ma ei imesta, kuid arusaadavalt ei pruugi üheselt mõistetav õnn väljendada kahepoolselt. Samas, mis siin ikka norida, midagi inimene oma raha eest ju saab, päris mahavisatud see ka pole!
Kokkuvõtvalt võiks nentida, et Cherrry.ee tõstab Eesti poolunes turunduselu kindlasti uuele tasemele, iseasi, kas ja kui paljud tarbijaid sellest õnnelikumaks saavad!

No comments:

Post a Comment