Me
kõik, kes oleme tegevad turimisäris, sooviksime, et meie täituvus
oleks sajaprotsendine, et tagasiside oleks maksimaalselne, et iga
turist soovitaks meid sõpradele ja tuleks ka ise kindlasti tagasi.
Ja ülekõige sooviks, et iga meie külaline jätaks meie juurde
kõik oma säästud!
Paraku
on elu teistsugune. Olles nii turismiteenuste loojana kui giidina
teenindanud tuhandeid välisturiste Eestis, olen süsteemselt kogunud
ka tagasisidet sellest, mis neid on vaimustanud, ootusi ületanud,
rahakotti spontaanselt avama sundinud või hämmastanud, olen jõudnud
üsna veenvalt järelduseni, et keskmine
turistide poolt Eestisse jäetav rahasumma võiks olla vähemasti
topeltsuurem.
Oleks vaid rohkem infot rohkematest kohtadest, et planeerida siinmail
pikemat puhkust. Ja oskaks vaid kohalikud pakkuda oma rikkalikust
maailmast rohkemat, põnevamat.
Kuigi
aasta-aastalt oleme arengumaast jõudnud välja täiesti huvitavate,
omanäoliste ja konkurentsivõimeliste teenusteni, kaunite ja
omanäolitse disainhotellideni ja erakordselt tuumakate
toidukohtadeni, napib meil senimaani oskust seda kõike
kommunikeerida. Kui oskaksime, oleks meie ukse taga pikk järjekord!
Kommunikatsiooni
ja turunduskonsultandina julgen välja tuue põhjuse, miks
potentsiaalne“meie raha” turistidega koos Eestist taas välja
rändab. Me
ei oska turiste viia “turgasmini” –
see on protsess, mis sarnaselt meie füsioloogilsele kõrgpunktile
vajab sageli nii sundimatut spontaanust kui pikemat eelmängu,
tugevamat vastastikust atraktiivsust, väga erilist emotsionaalset
suhet, romantilist keskkonda, üksteise vajaduste põhjalikku
tundmist ja samm-sammulist rahuldamist.
Sest
igal turistil on mitte üksnes vajadused magada ja süüa, vaid ka
unistused. Ta tahab külastada kohti, mille lood on huvitavad,
magamisase pehme, toad romantilised, et saaks proovida kaasahaaravaid
pisarateni naerutavaid tegevusi. Või tahab ta kogeda hoopiski
erilist vaikust ja metsamüha. Ja ta tahab, et meie lood ja tegevused
haakuks tema huvide ja seostega, tekitaks äratundmist ja paneks
kujutlusvõime mühama. Kindel on üks: ta tahab tunda ennast sel
päeval teie juures tõeliselt vaimustunult. Jah, kui tal pole
probleemi sõita ka Tallinnast 200km kaugusele, kui tema peas ja ihus
tekivad suuremat mõnu lubavad eelaistingud! Jah, ta on valmis panema
veel 500 eurot selle kõige jaoks kõrvale.
Kuid
kas suudame seda eelaimdust luua?
Lubage,
ma selgitan veelkord. Liiga tihti pakume me vaimustust ja emotsioone
otsivale turistile hoopiski majutust, süüa, renditehnikat ja
võimalust ise ringi vaadata. Vaadates ringi visitestonia ja
puhkaeesti lehtedel, paljude meie turismist elatuvate ettevõtjate
kodulehtedel, märkan korduvaid sõnu nagu “unikaalne” ja
“eriline”. Samas ei räägi need lehed ühtegi huvitavat lugu,
mis oma põnevuses tähelepanu haaraks. Me ei oska kirjeldada seda
emotsiooni, mis turiste hulluks ajaks. Ja me ei kipu garanteerima
midagi. Sest me pole endas isegi kindlad.
Sageli
võtab meie pakutava kõige paremini kokku sõnaühend “keskmine,
normaalne hinna kvaliteedi suhe”. Ei, sellele järeldusele ei jõua
turist mitte meie ülivõrdes sõnadevahus veebilehti sirvides ja
värvirikkaid emotsioonituid fotosid vaadates, vaid pigem läbi
elementaarse kogemusepõhise välistamisfiltri nende sõnade tagant
sisu otsides.
Iga
turismisbrändi keskmes peaks olema lugu. Miski, mis köidab
tähelepanu ja hakkab kummitama. Ja lisaks lubadus, olla milleski
kõige parem. See peab kõlama mitte enesekiitmise, vaid ridade
vahelt väljaloetava veendumusena. Eestis on sadu maagilisi paikasid,
kuid pea ühegi turismiedendaja lehelt me maagilist puudust ei saa.
Kunagi
ammu, 15 sajandil, rändas Tallinnasse Transilvaania noor tõmmu
verega kõrgharitud farmatseut Johann Burchart de Belavary. See oli
aeg, mil eestlaste nime mainimiseni ajalooürikutes kulus veel 4 ja
nende asumiseni Tallinna 5 sajandit. Burchartite näol oli tegu ühe
iidse Ungari kuningliku suguvõsa ühe haruga, mille juured ulatuvad
tagasi 9 sajandissse ja kellele kuulusid tänase Ungarid, Horvaatias,
Sloveenia ja Serbia territooriumil palju losse ja kindlusi. Johann
Burchart ostis oma äri jaoks väikese maja Tallinna raadi ehk tänase
raekoja vastas. See oli parim starteegiline valik. Kümme põlvkonda
järjest pärandati selles apteegis peaapteekri amet järgmisele
esikpojale. Nad kõik olid traditsiooni järgi Johannid. Tänaseni on
just seesama maja Euroopa vanimaks järjepidevalt avatud apteegiks.
Soovitan proovida vana retsepti järgi valminud klaretti, et rüübata
end korraks tagasi neisse aegadesse.
Apteegi
ja linnavalitsuse vahel oleval platsil asuval turul toimus sisuliselt
kogu linna elu, siin asub senini isegi kivi, mille kohal riputati
võlla nõidu, kes kristlikke tavasid ei tunnistanud. Apeegimajas
võõrustasid Burchartid ka Liivimaa vanimat kroonikakirjutajat
Baltasar Russowit, kes just siinsamas oma kroonika kirjutas. Ja
Burchartitest ispireerituna kirjutas omakorda kaasaja Eesti
kuulsamaid kirjanikke Indrek Hargla oma parima ajaloolis-
krimiromaani “Apeeker Melchiorist”. Et apteeker oli keskaegses
Tallinnas, kus elas pea 6000 inimest, linnapea kõrval üks
tähtsamaid isikuid, abiellusid ka Burchartid mõistagi teiste
kõrgaadlitega ja omasid rolle raadi liikmetest suur-gildi
(kaupmeeste tsunft) ja väike-gildi (käsitööliste tsunft)
vanemateni. Burchartid olid suguluses nii kuulsa vene poeedi
Aleksander Puskiniga, nende järetulijate seas on näiteks kuulsa
Lutheri vineerivabriku omanikud. Ja kuulsa Nõmme linnaosa rajaja
Nikolai von Glehni isa Peter von Glehn oli abielus lausa kahe
apteeker Johann Burcharti tütrega, Sophie ja Augustega. Johann
Burcharti kuulsus oli teada üle terve tsaariimpeeriumi, mistõttu ka
juba surev tsaar Peeter Suur lasi viimases hädas just Johann
Burcharti enda juurde kutsuda. Paraku suri tsaar enne kui Johann
peetrilinna jõudis. Apteeker Burchartite rohuaia kohal asuvad praegu
Viru tänava lillemüüjad – kaasegse Eesti tuntuim lillemüügi
koht. Johann Burchartist maha jäänud unikaasest tuhandete esemetega
erakogust Mon Faible sai 19 sajanil alguse Tallinna Ajaloomuuseum.
Burchartite suvekodu kohal laiub täna Tallinna Lauluväljak -
tuntuimaid rahvarajatisi Eestis, kust sai alguse Eesti nõukogude
ikkest vabanemiseni viinud Laulev Revolutsioon.Kui teil eestist käies
üldse mõni nimi meelda tasuks jätta, on see Burchat Belevary de
Sycava.
Pea
iga kolmas maja keskaegses Tallinnas oli kuidagi seotud Burchartite
või nende aadlikest hõimlastega.
Nende
seas on õnnelikke ja kurbi lugusid. Üks lugu näiteks ulatub ka
tänapäeva vägagi erilisel kombel. Et nõukogude ajal ei olnud
kombeks oma põlvnemisest rääkida, seda tuli hoida saladuses, ei
teadnud ka mina oma esivanematest midagi muud, kui et nad olid
apteekrid. Apteekrid olid nii mu vanatädid Nina, Lidia kui Flora kui
kaugel Vladivastokis sündinud vanaisa Paul-Artur-Ernst. Ńing
vanavanaisa, kes töötas 30 aasta jooksul apteekrina nii Odessas,
Moskva vanimas apteegis kui veel kümnekonnas tsaaririigi apteegis.
Hiljem, juba esimese Eesti vabariigi ajal panid minu vanaisa ja
vanavanaisa alguse Eesti edukaima mineraalvee tootmisele Värskas,
mida nad algselt müüsid imerohuna apteegist. (Soovite proovida?!
Jah, see on õudsalt soolane! Aga selline on ka olnud ajalugu!) Alles
nende surma järel ürikuid uurides mõistsin, et tegelikult pärinen
sellestsamast apteekrite suguvõsast minagi. 15 sajandil siiamaale
rännanud ja 10 põlvkonda kestnud apteekrite dünastiale aluse
pannud Johann Burchat oli minu 11 põlve vanaisa. Nagu aru saate, on
mul Tallinna vanalinnaga ja iga siinse majaga oma isiklik seos
kaugest ajast. Olen ka elanud siinsamas vanalinnas ja olen palju
aastaid oma noorusest pühendanud kümnete vanalinna majade
puhastamisele ja renoveerimisele. Tollal tegin seda intuitiivselt,
oma põlvenemislugu teadmata. Usun, et kui keegi üldse, siis suudan
olla teile parimaks giidiks Tallinnas.
See
on lugu, mille olen teadlikult kujundanud selleks, et olla
turistidele huvitav, mõjuda isiklikuna, veenda neid just minuga
tuurile tulema ja minu soovitusi kuulama. Lood jäävad meelde.
Sageli aastateks. Neid saab rääkida lühemalt ja pikemalt. Sageli
saadetakse minu juurde oma sõpru ja tuttavaid: palun kas teeksid ka
neile Tallinnas oma huvitava tuuri.
Lisaks
suutmatusele rääkida oma lugu, on meie turismiettevõtete väheses
atraktiivsuses süüdi soovimatus või oskamatus ennast selgelt
brändida ja kommunikeerida. Soovides
olla kõigi jaoks midagi, oleme sageli kõigile mittemiski. Me
ei mõista, et turistid ei otsi mitte juhuslikke emotsioone ja
vaheldust, vaid otsivad seda enda taustsüsteemist lähtuvalt. Kui
hollandlased ihaldavad metsi ja marju, sest neil need puuduvad, siis
lätlasele on see “tavaline” . Kui gurmeerestoranides regulaaselt
toitujad ostivad veelgi erilisemaid maitseelamusi, võib lumises
metsas sütel valmiv kala või seen olla neile tuhat korda suuremaks
laenguks kui suvisel hotelli verandal nauditav keskpärasest lihast
valminud grillpraad. Kui mehele võib Aidu karjääris pakutav
jeepisafari karjääri serval “õhus rippudes” tunduda elu
adrenaalinilaksuna, siis tema naine võib samast seiklusest saada
shoki, eluaegse paranoia ja elu halvima mälestuse. Kui saksa turist
on harjunud, et tema riigi linnades on paljud lõbustusteenused
kõigile tasuta, siis on temas raske tekitada vaimustust tasuliste
teenuste pakkumisega. Venelane on aga harjunud, et kõige eest tuleb
igal sammul maksta ja kahtleb kvaliteedis kuin midagi muidu saab.
Liiga
paljude Eesti turismikohtade reklaam on suunatud suvekuudel nende
juures ja ümber toimuvale, kuid ¾ aastast on turisti jaoks olukord
lubatust erinev. Ilusad liivarannad ja mõnus välisterass on lahedad
vaid suvel, turismi tipphooajal, kuid kuhu ja miks minna puhkama ja
vau-elamusi püüdma ülejäänud 9 kuu jooksul, mil hotellid ja
sööklad tühjusest kummitavad, jääb tihti selgusetuks.
Teadlsed
on ammu kindlaks teinud, et palju mõistlikum on arendada tugevamaks
oma tugevusi, kui püüda higipull otsaees oma nõrkusi järele
aidata. Turismikeelde tõlkides võiks see kõlada nii: kui te olete
leidnud üles oma sügavaima emotsionaalse loo, siis ehitage kogu
kommunikatsioon ja muud teenused selle külge, mitte ärge püüdke
kopeerida natuke siit ja sealt ilma selgeid ükneses teile
ainuomaseid seoseid loomata.
Turgasmideni
jõudmine eeldab head inimpsühholoogia tundmist nagu iga turundus.
Näiliselt kaks sarnast tegevust võivad atraktiivsuse seisukohast
erineda nagu öö ja päev. Kui ma 2007 aastal Tallinnas Toompeal
keskaegse vibukooliga alustasin, ei ennustanud mulle mitte ükski
kogenud turismitegija mingit edu. Sest eks ennegi oli proovitud. Kuid
ma ei müünud turistidele niivõrd noolega märkalaua tabamise
elamust, vaid võimalust 20-50 aastastel vene ja ameerika “cawboydel”
suhelda silmipimestavalt kaunites keskaegsetes rõivastes
atraktiivsete ja seksikate tundmatute amatsoonidega. Ja võimalust
koos nendega Tallinna iidse linnamüüri taustal kostümeeritult ja
vibu või ambu käes hoides pilti teha. Kuue aastaga teenindasin
ainuüksi Tallinnas selle atraktsiooniga üle 150 000 turisti.
Turgasmiga
on nii nagu ka orgasmiga: komistades selleni ei jõua. Eestimaa on
täis tuhendeid maagilisi paiku, sadu ja sadu lugusid, mis ootavad
üleskorjamist ja ülesäratamist. Ning meie turismivankri ette
rakendamist viisil, et neid lugusid on võimalik kogeda mentaalselt
turismiettevõtete ja -sündmuste tutvustusi lugedes ja füüsiliselt
kohapeal seotud rituaale, mänge või kujundeid järgi aimates.
Elu
on nagu pidevalt eestlibisev muinasjutt. Ja paljud meie seast
loodavad oma muinasjutulisi kogemusi läbi elada just võõrastesse
kohtadesse reisides. Uskuge, see on teie teenimata raha, mille
turgasmini jõudmata kliendid nukralt koju kaasa viivad.
Do you need Quick Loan to settle your bills and startup
ReplyDeletebusiness? contact us now with your details to get a good
Loan at a low rate of 2% per Annual
Do you need Personal Finance?
Business Cash Finance?
Unsecured Finance
Fast and Simple Finance?
Quick Application Process?
Finance. Services Rendered include,
*Debt Consolidation Finance
*Business Finance Services
*Personal Finance services Help
contact us for more information on how to get started:
(Whats App) number:
+919394133968 patialalegitimate515@gmail.com
Mr Jeffery
Kas vajate oma ettevõtte rahastamiseks või mis tahes eesmärgil kiiret laenu? oleme sertifitseeritud ja seaduslikud ning rahvusvahelise litsentsiga laenuandjad Pakume laene äriühingutele, ettevõtetele ja eraisikutele taskukohase intressimääraga 2%. See võib olla lühiajaline või pikaajaline laen või isegi kui teil on halb laen, töötleme teie laenu niipea, kui oleme teie avalduse kätte saanud. oleme sõltumatu finantsasutus. Oleme aastate jooksul loonud suurepärase maine tuhandetele klientidele erinevat tüüpi laenu pakkudes. Pakume kodanikele ja mittekodanikele mis tahes summas garanteeritud laenuteenuseid. Pakume lihtsaid isiklikke laene, äri-/ärilaenu, autolaenu, liisingut/varustuse rahastamist, võlgade konsolideerimise laenu, kodulaenu jne kõigile kodanikele ja mittekodanikele, kellel on kas hea või halb krediidiajalugu. Kui vajate meie ettevõtte e -posti: tinvestor53@gmail.com WhatsApp “: +16892107004 võite saata meile oma teabe e -postiga ja saata mulle täna hea meelega. EMAIL: tinvestor53@gmail.com WhatsApp “: +16892107004
ReplyDeleteTere Kas vajate oma finantsvajaduste lahendamiseks kiireloomulist laenu? Pakume laene vahemikus 2 000 000 kuni 50 000 000 000, oleme usaldusväärsed, tugevad, kiired ja dünaamilised, krediidikontrolli ei teosta ja pakume ülekandeperioodil 100% välislaenu garantiisid. Väljastasime ka kõigi laenude jaoks 2% intressiga valuutalaenu. Kui olete huvitatud, võtke meiega ühendust selle e-posti teel: (bryanstefanloanfirm@gmail.com) (bryanstefanloanfirm@outlook.com) või WhatsAppiga: +919654763221
ReplyDeleteKas vajate oma võla tasumiseks erakorralist laenu või oma äritegevuse parandamiseks omakapitalilaenu? Kas pangad ja teised finantsagentuurid on teid tagasi lükanud? Kas vajate laenude konsolideerimist või hüpoteeklaenu? Ärge enam otsige, sest me oleme siin selleks, et jätta kõik teie finantsprobleemid selja taha. Võtke meiega ühendust e-posti teel: {larrybright424@gmail.com} Pakume huvitatud isikutele laene mõistliku intressimääraga 2%. Vahemik on 5 000,00 eurot kuni 100 000 000,00 eurot
ReplyDelete